منوی دسته بندی
تسویه حساب

سبد خرید شما خالی است.

بیوتین چیست و آیا ریزش مو را درمان می کند؟

بیوتین چیست ؟

این ماده که تحت عنوان ویتامین اچ شناخته می شود یکی از مجموعه ویتامین های گروه ب است . کلمه بیوتین از واژه یونانی بیوتوس به معنای زندگی و تغذیه منشا می گیرد . ویتامین های گروه ب و به خصوص بیوتین موجب سلامتی پوست، مو و چشم می شوند. اغلب افراد بیوتین مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی دریافت می کنند ولی مصرف بیشتر آن می تواند باعث تنظیم قند خون و سلامتی پوست و مو شود. ولی دانستن این نکته که مصرف آن در روز چقدر باید باشد نیز لازم است.

  • میزان مجاز مصرف بیوتین به صورت روزانه

میزان مصرف روزانه بیوتین برای نو جوانان و بزرگ سالان به مقدار ۲۰ تا ۱۰۰ میکرو گرم در روز پیشنهاد می شود و مقدار مصرف آن با توجه به سن، جنسیت و سلامت کلی بدن افراد متفاوت است .

  • عوارض بیوتین

از آن جایی که بیوتین محلول در آب است ، مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود. مصرف آن می تواند دارای عوارض خفیفی مانند حالت تهوع و مشکلات گوارشی باشد و بهتر است در هنگام مصرف دارو های مکمل با پزشک مشورت شود.

  • رابطه بیوتین و ریزش مو

کراتین پروتئین اصلی تشکیل دهنده پوست و مو و ناخن است . بیوتین زیر ساخت کراتین بدن را تقویت می کند و می تواند نقش موثری در کاهش ریزش مو داشته باشد.

محققان دانشگاه مریلند در مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیده اند که کمبود بیوتین می تواند باعث نازک شدن ، شکنندگی و ریزش مو ها شود. و از آن جایی که بیوتین در گروه ویتامین های ب قرار دارد می تواند به سلامت پوست و مو شما کمک کند.

بیوتین می تواند به ریزش مو ناشی از بارداری و شیر دهی کمک شایانی بکند . این ویژگی می تواند مورد توجه اغلب خانم ها قرار بگیرد.

  • مصرف بیتوین به رشد و تقویت مو ها کمک می کند

بیوتین مکمل قدرتمندی است که می تواند  کمبود ویتامین های ب را جبران کند. تحقیقات نشان داده که مصرف آن در کنار دیگر ویتامین ها میتواند به سلامت و رشد موها کمک کند. با ترکیب بیوتین با دیگر ویتامین های گروه ب مجموعه قدرتمندی  شکل می گیرد که می تواند از ریزش مو ها جلو گیری کند.

دریافت این ماده از طریق مکمل ها یا حتی استفاده از شامپو هایی که حاوی بیوتین است می تواند به از بین بردن خشکی و پوسته  پوسته شدن سر کمک کند و در نتیجه مانع ریزش مو ها شود .

اگر بدن شما بیتوین نداشته باشد ، این فقر به موها اسیب رسانده و مژه و ابروهای شما ریزش پیدا میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *